Magyarország egyetlen őrülten intelligens zenei blogja

Music Over My Head

Music Over My Head

Gazpacho: Molok ajánló

2015. 10. 23., Kscope

2016. március 02. - herma

gazpacho.jpg

A Gazpacho zenekar fontos dolog az életemben. Igaz, nem ismertem meg annyira régen (mondjuk úgy, fiatalon), hogy annyira-annyira fontos legyen, de azért fontos. Például benne van abban a szűk körben, akiknél mindig szeretném, hogy jó legyen a lemezük. Mindegyik, mindig. Vagy legalábbis szeretném azt hinni.

Na most vagyok olyan szerencsés a norvég poszt-progresszív csapattal, hogy ezzel nem is szokott gond lenni. Viszont ahogy telt-múlt az idő, egyre inkább úgy éreztem, hogy sokszor hiányoznak a karakteres dallamok (amik amikor ott vannak, akkor az ember csupa libabőr), a különleges témák, és bizony Jan-Henrik Ohme énekes – bármilyen varázslatos is a hangja – mintha mindig ugyanazokat a frázisokat ismételgetné. Persze fennáll a lehetősége, hogy én tévedek, mert nem adok neki elég időt, nem ásom magam elég mélyre a művészetükben, merthogy azok a lemezeik, amiket egy időre beleragasztottam az aktuális utcai zenehallgatókészülékembe, egytől egyig megtalálták az utat hozzám. Végül is a fene se tudja.

Ami a lényeg, hogy ugyan azt állították, hogy micsoda megújulás, meg törzsi ritmusok tömkelege, meg mittudomén, - és tényleg fel is lehet fedezni ezt-azt, - most éreztem először még hosszú hónapok múlva is, hogy ez aztán tényleg nem lett az igazi. Többször is próbálkoztam, és semmi. Aztán mostanában, csakúgy-mellesleg-véletlenül, és ahogy nem figyeltem oda, mintha elkezdett volna működni. Általános tapasztalatom, hogy ilyen stádiumból már nem igen van visszaút, de még nem vagyok biztos benne (pont ahogy lenni szokott). Viszont jobb, ha már most szólok. Mert a Gazpacho egy fontos zenekar az életemben. Meg úgy általában is az.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://breakthesilence.blog.hu/api/trackback/id/tr858433758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása