Írtam egy igen terebélyesre nyúlt listát (50) az általam legjobbnak ítélt 2014-es lemezekről. Mivel szándékomnak megfelelően sikerült megvalósítanom, hogy minden albumról odafirkantsak néhány gondolatot is**, így több mint egy poszt lett (8). Tudom, hogy ilyenkor az a szokás, hogy a lap aljára odakerítünk egy számsort, és azzal lehet lépegetni a különböző oldalak között, és így egy cikk "tud maradni" az egész. Azonban e blogoldal keretein belül nem találtam ennek lehetőségét. Lehet, hogy csak az igen szerény ismereteim miatt történhetett ez így, de abból főztem, amim van (mi mást tehettem volna?).
Igyekeztem azért kapcsolási pontokkal behálózni (vagy kapcsolási hálóval bepontozni) a cikkeket, hogy lehessen köztük értelmesen mozogni (már az nagy öröm volt, amikor rájöttem, hogy ilyet hogyan lehet egyáltalán), de túlzásba nem akartam vinni, mert zavarónak gondolom. Így azt találtam ki, hogy csinálok egy ilyen oldalt, amin csak a lényeg szerepel, azaz a pucér lista, és blokkonként egy-egy hozzájuk tartozó klikklehetőség, amivel célirányosan a megfelelő iromány oldalára tudunk ugrani.
Továbbá (fejben) készülőben van egy top dallista is, meg még talán ez-az (azért kisebb terjedelemben), azokat is elérhetővé fogom tenni innen.
Mindenkinek ismételten boldog Újévet kívánok tehát, és következzenek 2014 legjobbjai:
1. Anathema: Distant Satellites
2. Opeth: Pale Communion
3. Isole: The Calm Hunter
4. Revocation: Deathless
5. Live: The Turn
6. Primordial: Where Greater Men Have Fallen
7. Arkona: Yav
8. Sólstafir: Ótta
9. Napokon: Borders of Babylon
10. At the Gates: At War with Reality
11. Behemoth: The Satanist
12. Coffinworm: IV.I.VIII
13. Devin Townsend Project: Z2
14. Swans: To Be Kind
15. Seen: Intrigue and Love
16. Skindred: Kill the Power
17. Sleeping Pulse: Under the Same Sky
18. Septicflesh: Titan
19. Grand Mexican Warlock: Hell Sweet Hell
20. Agalloch: The Serpent & the Sphere
21. Schammasch: Contradiction
22. Gazpacho: Demon
23. Petter Carlsen: Sirens
24. John Frusciante: Enclosure
25. Buckethead lemezei
26. Alcest: Shelter
27. The Black Keys: Turn Blue
28. Blues Pills: Blues Pills
29. Casualties of Cool: Casualties of Cool
30. Dread Sovereign: All Hell’s Martyrs
31. Earthless: From the Ages
32. Epica: The Quantum Enigma
33. Marianne Faithfull: Give My Love to London
34. Eric Gales: Good for Sumthin’
35. Ghost Brigade: IV: One with the Storm
36. Godflesh: World Lit Only by Fire
37. Jupiter Zeus: On Earth
38. KXM: KXM
39. Lunatic Soul: Walking on a Flashlight Beam
40. Mastodon: Once More ’round the Sun
41. Menace Ruine: Venus Armata
42. Joan Osborne: Love and Hate
43. Palya Bea: Nő
44. Raised by Swans: Öxnadalur
45. Rome: A Passage to Rhodesia
46. Slash: World on Fire
47. Stargazer: A Merging to the Boundless
48. Sunn O))) & Ulver: Terrestrials
49. Triptykon: Melana Chasmata
50. U2: Songs of Innocence
Az immár elkészült dallista linkje:
(vigyázz, láthatatlan!)
Időközben megszületett a '15-ös év első három hónapjának 10-es listája. Persze elviekben már nem tartozik ide, de akit érdekel ez, gondolhatnám, hogy amaz is. No meg (és ez az igazán fontos) tartalmaz némi ide vágó kiegészítést, azaz ha úgy tetszik, bővíti a listát a következő lemezekkel:
Neneh Cherry – Blank Project
3rd Ear Experience – Incredible Good Fortune
Bloodbath – Grand Morbid Funeral
Deine Lakaien – Crystal Palace
Her Name Is Calla – Navigator
Pinnick, Gales & Pridgen – PGP2
Aki nem hiszi, járjon utána itt!
* természetesen a Mystre utalok, ha valakinek szemet szúrt volna ;-)
** a későbbiekben ezt nem feltétlenül tervezem, mert az oldal már nem lesz új, így reményeim szerint az év végi listákra felkerülő anyagokkal kapcsolatban korábbról lesz érdemi megnyilvánulásom (akiknél már most is volt, nem egyszer gondban voltam, hogy mit is írjak)