Magyarország egyetlen őrülten intelligens zenei blogja

Music Over My Head

Music Over My Head

Számvetés az év első hónapja után

2015. február 01. - herma

the_thinker.jpg

Vége hát a januárnak, és azt kell mondjam,

mennyiségileg elégedett vagyok azzal, amit itt a blogban produkáltam. Decemberben még csak 20 bejegyzést sikerült, de már ott is látszott, hogy elindult valami. Most pedig a 43 elég tisztességesen rákontrázott, bizony több, mint amit az előző három hónapban alkottam, sőt, ha hozzávesszük, hogy elvileg már augusztusban nekigyürkőztem, na jó, mindegy is... Mert csak eszembe jut, hogy a többi téma, amikben más blog(ok)ban terveztem megnyilvánulni, sehol sincsenek. De ne legyek telhetetlen, összejöhet az még.

Amúgy nagyságrendileg nem is terveznék ide többet, persze lehetnek le-fel ingadozások, mikor épp mi van, ám ennél több időt nem akarok rászánni. Ha muszáj volna, lehetne, viszont nem az.

Ha megnézem, írtam 2 elemzést, 3 ismertetőt, és 13 ajánlót. Persze nem érzem még annyira a - magam által felállított - kategóriákat, de egyelőre jónak tartom ezt a felosztást. Aztán ott a tavalyi lemezek listája, amiről nem nagy túlzás azt mondani, hogy újabb 50 ajánlónak felel meg. Ez így már bizony igen komoly adag (ennyit még Milán Péter sem írt soha egy Hammerben sem :D). Jó lecke is volt az utóbbi néhány hét arra, hogy merjek/tudjak ajánlót írni, talán már nem lesz gondom velük. Attól eltekintve, hogy néhányatt utólag olvasva nagyon gyatrának érzek. Győzködöm magam, hogy így van rendjén, ha valamit azóta alaposabban megismertem, nyilvánvaló, hogy másnak látom már. Ezért hagytam nyitva magam számára az ajtót: bármikor írhatok bármiről bővebben, így ha nagyon zavar valami, ezt kell tennem.

Igaz, az arányokat tekintve nem túl kecsegtető a helyzet, de lévén nincs minden hónapban elkészítendő maratoni lista, jó eséllyel eltolódás várható a hosszabb lélegzetvételű megnyilvánulások irányába. Úgyis bőven van hova fejlődnöm fogalmazás terén (értve ezt a minibejegyzéseimre is), sokszor úgy érzem, mintha elakadnék a kötőszavak és szószerkezetek tengerében, és már rég értelmét vesztette az irományom, ami a tetejébe tartalmilag totál semmit mondó. Aztán visszaolvasva ennél szerencsére mindig jobb a szituáció, alkalmasint a fejemben van a hiba. Viszont kisebb elírások és fogalmazási egyenetlenségek lépten nyomon akadnak, nem győzöm őket javítani (szükséges rossz).

Azt még nem tudom, hogy mi lesz, ha beindul az idei lemezinvázió, pedig közeleg. Bízom benne, hogy képes leszek megfelelően kezelni. Rövid távra akadnak már célkitűzések (csúnyábban fogalmazva halogatott projectek), némelyik elsikkadhat, de igyekszem rögvest írni a tavalyi Live, Anathema és Primordial lemezekről, értekezni egy kisebb cikksorozatban Devin Ziltoid sztorijáról. Aztán, ha ez pipa, jöhetnek a Demians, Kathaarsys, Machine Head és Tankcsapda még mindig javában '14-es lemezei (utóbbi kifejezetten azért, hogy gyakoroljam a terjedelmesebb fogalmazványt olyan anyagról is, ami pont hogy ellenemre van). És még lazán tudok mondani nyolc-tíz albumot, amire sort keríthetnék. Akár bele is férhet, majd attól függ, hogy mennyire foglalnak le a közben folyamatosan megjelenő új zenék, illetve a hírek. Mindenesetre most úgy gondolom, hogy március után előző évi elmaradásokról már nem ér írni. Persze ha valamit később fedezek fel, arra nem vonatkozik. (Ugye milyen hülye vagyok? Döbbenet...)

Terveztem én kérem, hogy sokat írok régebbi anyagokról, és azért néhányról - igaz, random módon - sikerült is megemlékeznem. Talán ha lecsengtek a múlt évi anyagok, több idő jut ilyesmire is. Nem beszéltem még azokról a témákról, amiket a kezdetekkor emlegettem a kritikákon és híreken kívül (a különböző műfajokról, ill. a zenei "egyedfejlődésemről"), érzem már, hogy ezekről nem megy annyira egyszerűen az írogatás, mint gondoltam. Egyelőre nem sürgetem a dolgot, esetleg egyszer felbukkan ilyesmi is.

Ja, és nem zártam le teljesen a top '14 cikksorozatot sem. Arra gondoltam, hogyha összegyűlik kb. 5 lemez, amit érdemesnek találok még az igen jók közt emlegetésre, akkor a már megírt posztokhoz hasonlóan írnék róluk is ajánló jellegűt, és a linking bookból el lehet majd érni. Meglehet az is, hogy tematikusak lesznek. Van még egy tervem, hogy ha találok valami jó kis videót, amit érdemesnek tartok a megtekintésre, akkor azt egy nyúlfarknyi poszttal megtámogatom, lehet, hogy sorozat lesz belőle, és ellátom egy szerintem frappáns (azaz rettenetes) fantázianévvel.

Tehát, csak így tovább! mondom magamnak.

Amúgy az olvasottságom finoman szólva sem verdesi az egeket, van mondjuk olyan az ehaviak közt, amit már 8-an is olvastak (az örök rekorder a gyenguska Devin Townsend ajánlóm, azt 39-en, váó!), de jóval több mint a felét senki. Illetve az lehetséges, hogy valaki csak felsétált az oldalra, és a cikkekbe külön be nem lépve megnézett egy csomót. Bár ha van is ilyen, biztosan nem hemzsegnek (látom a számokat, és elég jól bánok is velük, akár az állatokkal). De ez a legkevesebb, tudom én, hogy még nagyon tanuló fázisban vagyok. Ha már itt tartok, sokat dobott a lehetőségeimen, hogy hó elején rájöttem, hogy hogy lehet linkelni a saját bejegyzéseimre (utólag persze nem nagy durranás). Viszont továbbra sincs sejtelmem arról, hogyan kell a posztokat a főoldalon csak néhány sor erejéig megjeleníteni (valójában elvagyok nélküle, annyira nem lévén számlálómániás, de csak ki kéne deríteni). Még cikibb, hogy a tematizálást még mindig nem tudtam megcsinálni (ott csúfoskodnak a Hírek és a Lemezek címek, aztán, ha valaki rájuk klikkel, azt viszik a nagy büdös semmibe. Tény, hogy nem is pazaroltam időt az effélékkel való foglalatosságra. Hogy ettől kisebb-e vagy nagyobb a szégyenem, mindenki döntse el maga. Akár kommentben is leírhatja, mert szívfájdalmam, hogy még mindig nincs egy sem. (Csak aztán nehogy majd megbánjam a nagy siránkozásom.) Vívódom ám, hogy kezdjem-e el itt-ott "reklámozgatni", hogy csinálom ezt az egészet, de még nem vettem rá a bátorságot. De lassan el kéne szánnom magam, attól tartok: asszem még két hónap, aztán már sokkal jobb úgyse lesz (rövid távon legalábbis).

Nem tudom, hogy van-e még valami, amiről akartam most szólni, mindenesetre nem jut eszembe több. Úgyhogy mindenkinek jó éjszakát kívánok! (és remélem, hogy elsősorban nem ezt olvasgatja a valaki, ha már idevetődött, hanem a zenei témájú irományaim televényében áskálódik)

A bejegyzés trackback címe:

https://breakthesilence.blog.hu/api/trackback/id/tr427128739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása