Magyarország egyetlen őrülten intelligens zenei blogja

Music Over My Head

Music Over My Head

Kihagyhatatlan klipek 3. - R.I.P. David Bowie

2016. január 24. - herma

Szomorú aktualitása van a posztnak, ám ha nem hunyt volna el a vén kaméleon, az új lemezének videói (minthogy kettő is akad, sajnos gondolom több nem lesz) akkor is megérdemlik a rovatban szereplést. Minthogy gyönyörűen fényképezett fantasztikus-szürreális látványvilágú alkotások, és hát én az ilyet igencsak szeretem.

david_bowie_p_2011.jpg

Be kell ismernem, hogy Bowie munkásságát csak érintőlegesen ismerem, mert ugyan voltak dalai, amik tetszettek, annál több elment mellettem, és szégyenszemre a Blackstar című hattyúdala az első lemez, amit végighallgattam (igen, csak a halála után). De ahhoz képest, hogy félig-meddig kegyeletből tettem - a másik ok, hogy mindkét klipdal tetszett - , és arra számítottam, hogy a lemez nem fogja tartani a single-ként kiadott nóták színvonalát, vagy legalábbis földhözragadtabb szerzeményekkel lesz dolgom, végig lekötöttek a dalok, és bizony az összes szerzemény kortárs, (jó értelemben vett) alternatív, pszichedelikus-avantgarde jazz-pop-rock, amit minden nyitott zenehallgatónak javaslok meghallgatásra!

Na de ez nem az album ismertetője, úgyhogy következzen először a címadó dalmonstrumhoz, majd a Lazarushoz (ami akár szívszorító búcsúnak is tekinthető a halálos ágyán fekvő Bowie-val) forgatott két briliáns videó:

 

 

Nagyon meglepődtem volna, ha különböző a két darab rendezője, annyira rímel egymásra a képi világuk, és valóban, egy és ugyanaz (Johan Renck, bár nekem a név semmit sem mond).

Ráadásnak pedig a 2014-es Nothing Has Changed tripla életműválogatás Sue című nyitódalára forgatott feelinges fekete-fehér noir kisfilm is legyen itt. A dal újravéve egyébként is felkerült a lemezre (a single b-oldalával együtt). 

 

Nem érzem igazán, hogy kéne egy ilyen cikket illedelmesen befejezni, így inkább egyszerűen abbahagyom itt...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://breakthesilence.blog.hu/api/trackback/id/tr868283464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása