Magyarország egyetlen őrülten intelligens zenei blogja

Music Over My Head

Music Over My Head

Archive: Restriction kritika (ajánló)

2015, PIAS

2015. január 09. - herma

Ha jól sejtem, nem túl ismert zenei csoportusulás az Archive Magyarországon. Egy brit, trip-hopnak indult formációról van szó, akik olyannyira tágítgatták a határaikat az évek (és egészen jelentőssé terebélyesedett diszkográfiájuk) során, hogy mára már legalább annyira nevezhető progrocknak is, amit művelnek. Azon belül a mostanság post prognak nevezett alműfajra érdemes asszociálni, azaz elférnének a Kscope istálló csapatai között is (Engineers, North Atlantic Oscillation, The Pineapple Thief, és persze Anathema). Azért a gépies dobalapok többnyire megmaradtak az eredeti stílusból, meg az a rockzenében ritkán előforduló jelenség, hogy az egyes dalokat más és más énekli. Ettől még stílusilag nagyon is koherens az egész, olyasmire is gondolhat, aki tud, mint amilyeneket Moby alkot mostanában. 

Amúgy én nem egész két éve akadtam rájuk, és többé-kevésbé minden lemezükbe belefüleltem, a későbbiekbe alaposabban is. Talán a 2012-es With Us Until You're Deadet szerettem meg a legjobban, és (nem is oly) kissé csalódtam, amikor tavaly (szó szerint, azaz 2014-ben) megérkezett az Axiom, mint új anyag. Egyszer átszaladt rajtam mint a higany, de nem csináltam össze magam tőle, és azóta sem volt vendégem. Mint kiderült, az "csak" egy filmzene, és reménykedtem is, hogy betudható ennek a problémám. Szerencsére már itt is az igenlő válasz a Restriction képében. Ez megintcsak nagyon közel áll hozzám - és nem túl távol a With Us...-tól, - így csak ajánlani tudom zeneileg nyitott egyének számára. Korai ilyet kijelenteni, de jó eséllyel év végi listás helyezés is kinéz neki(k), amit, gondolom, ha bekövetkezik, iszonyatos ovációval fogadnak majd. ;-)

 

Ha nem értenéd, hogy hogyan lehet egy kritika ennyire rövid és tartalmatlan, kérlek kattints ide!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://breakthesilence.blog.hu/api/trackback/id/tr57055141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása