Magyarország egyetlen őrülten intelligens zenei blogja

Music Over My Head

Music Over My Head

Music Music I Hear Music

2014. október 08. - herma

Már a blog címe is sikeresen sejteti, hogy köze lesz az oldalnak hangokhoz, és a blognév nemhogy megerősíti ezt, hanem egyenesen az agyunkba oktrojálja, hogy zenéről lesz szó!

 

 

Hát igen, ügyesen választottam, de nem pusztán ezért, hanem mert sikerült két - számomra legalábbis - ikonikus zenekar egy-egy hatalmas és (legalább a zenekar felületes ismerői között) népszerű dalából kiemelni őket. Ilyen frappáns aktusokra nem csak képes vagyok, hanem nagyfokú indíttatást is érzek magamban, úh. lehet még hasonlóakra számítani.

De hol is volnánk valójában? Másodrendben egy zenei blogon, de az elsődleges szempont az, hogy ez az ÉN zenei blogom. Sejthetően csak én fogok itt írni, és meglehet, hogy csak én fogom olvasni. Ha mégsem, kommentelési lehetőség adott bárki számára. Alapvetően örömmel veszem az olyat, de még visszatérek rá.

Miért tartottam ilyen fontosnak kiemelni, hogy az ENYÉM? Mert - reményeim szerint - elég sajátos formában fogom ezt az egészet alakítani. Nem mondom, hogy részleteiben hasonlóval ne lehetne máshol találkozni, de igyekszem izgalmassá, olykor meglepővé varázsolni LEGALÁBB MAGAM SZÁMÁRA. Van egy-két olyan ötletem/tervem, amit máshol eddig nem láttam (persze attól még létezhet).

Sajátos formája ellenére remélem, hogy nem lesz nagyon széteső, és különösen azt, hogy igen sűrűn fogom frissíteni. Mindjárt a legalább bizonyos fokú szervezettség jegyében pontokba szedem a némileg ön(öm)lengőre sikerült bevezető bekezdések utáni részt, de azelőtt, hogy ha valaki arra a közel lehetetlen feladatra vállalkozna, hogy megpróbálkozzon elolvasni az írásaim közül néhányat, és véletlenül ez is közéjük kerül, mindjárt adok neki egy kis ízelítőt a - részemről - akarva akaratlanul alkalmazott közbevetésekkel terhelt körmondatokból. Hogy szokja. (Lesznek ilyen rövidek is. Ez is az.) Szóval a továbbiakban:

1. Még egyszer nekifutunk annak, hogy pontosan a zenéről lesz-e szó.

2. A zene elég tág fogalom, igyekszünk precízebb meghatározást tenni arról, hogy mi is lesz itt.

3. A blogra felkerülő cikkek típusait szedjük csokorba.

4. Nagyjából kész is vagyunk, csak ígértem, hogy visszatérek a kommentelésre, meg ilyenekre.

Lássunk neki:

1. Felmerült bennem, hogy egyéb kulturális területeket is érintenék az oldalon, pillanatnyilag úgy érzem, hogy nem, de még megeshet. (Tervezek más témákban is megnyilvánulni, de van olyan jelentősége számomra a zenének, hogy talán jobban tenném, ha a többinek másik blogot nyitnék. Másképp fogalmazva: tudok annyit írni zenékről, ami bőven elég egy teljes bloghoz.)

2. Milyen zenékről lesz szó? A fentiekből is sejthető, de itt is megerősítem, hogy a személyes megítélésem alapján fog eldőlni. Befolyásolja tehát a mindenkori ízlésem (ami nagyon-nagyon sokrétű, általában be- és elfogadó, így nem sok értelme volna előre behatárolnom magam), az aktuális élményeim, ill. az általában nem lankadó kíváncsiságom (számomra) új dolgok iránt (amik tehát lehetnek régiek is). Vannak azért szép számmal olyanok, akikről nem hiszem, hogy valaha is írnék (dicsérőleg legalábbis), de gondolom senki nem várja el, hogy felsoroljam kikről nem lesz szó. Itt be is fejezhetném, de azért mégiscsak korrektebb, ha nem árulok ennyire zsákbamacskát: a rock, metal műfajok közül sokat nagyon régóta szeretek, általában amelyik irányzattal csak szembetalálkoztam, megpróbáltam valamilyen szinten megismerni, megbarátkozni vele (több-kevesebb sikerrel, több-kevesebb idő alatt). Emellett nem kevés világzenét hallgattam (de ezek főleg magyarok, és talán inkább népzenék kortárs előadásmódban). A közelmúltban rengeteg olyan pop előadót hallgattam meg, akiket - mondjuk úgy - korábban 'nem néztem volna ki magamból'. Voltak már kifejezetten pozitív élményeim blues, jazz, klasszikus zenékkel is, tényleg nem zárnék ki nagyobb műfajt szívesen. Aztán majd meglátjuk.

Két fontos motívumot azért még megemlítek, hátha valaki itt jön rá, hogy nem érdekli az egész itteni szócséplésem: A) Sokakkal ellentétben engem nem zavar, ha egy zene bonyolult, és/vagy nehéz befogadni, sőt. De csak azért, mert egyszerű egy zene, nem tartom rossznak (erre alighanem lehet majd látni példát szép számmal)

B) Sok szomorú, ill. sötét hangulatú zenét (na meg brutálisakat is dögivel) hallgattam életem során, biztos, hogy sűrűn elő fognak fordulni effélék.

3. A) Elsősorban lemezismertetőket/kritikákat/elemzéseket szeretnék írni. Viszont nem vagyok biztos magamban, hogy mennyire fog ez sikerülni. Majd elválik. 

Ezen belül nem szempont számomra, hogy egy lemez mikor jelent meg. Mindig talonban van nálam sok régi kedvenc (nem egy zenekarnak legszívesebben itt látnám az egész diszkográfiáját), folyton jönnek az újabb és újabb aktuális albumok. Emellett ismerek meg mostanában régi lemezeket, aztán vannak nem túl régi anyagok, amik talán nem kapták meg a megfelelő figyelmet stb. Esetleg tudok majd arra is figyelni, hogy olyanokat vegyek sorra a közelmúltból, amikről magyarul nem nagyon olvashattunk eddig (ez mondjuk akkor volna igazán érdekes, ha volnának rendszeres olvasók, vagy legalább néhányan már tudnának a blogról). És persze ami még épp eszembe jut.

Hogy milyen hangnemet fogok megütni az ilyen írásokban, még nem tudom pontosan, nem is bánnám, ha nem válna nagyon sablonossá. Talán az mond valamit, ha elárulom, hogy általában szeretem a zenét érzelmi oldalról megközelíteni (bár ez nem működhet minden esetben), és ezt az oldalt szeretném a szokásosnál jobban kidomborítani, akár személyes élmények elmesélésén vagy képek/víziók leírásán keresztül. Meglehet, hogy így sokak által elvártnál több lesz a szubjektív megállapításom, cserébe nem vagyok az a fajta, aki azt hirdeti, hogy csak neki lehet igaza ízlésbeli dolgokban. Azért igyekszem majd 'érdemi dolgokról' is szólni.

B) Hagyományos értelemben híreket nem tervezek, de ha úgy látom jónak, megemlítek ezt-azt (koncertek, közelgő albumok összeállt projektek stb.). Továbbá elképzelhetőek néhány soros ajánlások lemezekről, zenekarokról,

C) Ilyesmit még nem igazán láttam (külön cikkekben legalábbis), és ez is a személyes jelleget erősíti: pillanatképek a zenei ismereteim fejlódéstörténetéből, ill. írások a zenehallgatási elveimről/ számomra furcsa 'esztétikai rendszerek' kritikája.

4. Végül a kommentekről, mert több blogot látva úgy érzem, nem árt az elején leszögezni néhány dolgot:

Mint már írtam, alapvetően örülök, ha valaki hozzászól. Egyáltalán nem zavar, ha más a véleménye, mint az enyém, bár, hogy ezt hogyan juttatja kifejezésre, nem teljesen mindegy. Nyilván nem hátrány, ha az adott témához szól hozzá, de nem tartom feltétlenül bajnak, ha úgy érzi, hogy valamit muszáj közölnie, és nincs témába vágó poszt, akkor ezt valahol megteszi. Szeretem a humort, így egyáltalán nem várom, hogy csak halálosan komoly kommentek érkezzenek. Ha valamit túlzásnak érzek, így vagy úgy fogok szólni. A személyeskedést természetesen nem szeretem. Másokkal szemben sem.

Fenntartom magamnak a jogot, hogy bárkinek bármelyik kommentjét, bármikor, indoklás nélkül töröljem. De: nem célom egy kommentet sem megsemmisíteni, ill. magyarázatot adni is hajlandó vagyok, csak tudok vízionálni extrém eseteket, amikor nem találok jobb megoldást. Ha töröltem egy kommentet, rá szabad kérdezni, hogy miért, nem fogok habzó szájjal a másik torkának ugrani, hogy 'hogy mer engem megkérdőjelezni' stb. Írhatnék még ilyeneket, de kezdek elmenni a merő fikció irányába. Maradjunk annyiban, hogy ha szükség lesz rá, bővitek még az itteni részen.

 

Üdv.: herma

A bejegyzés trackback címe:

https://breakthesilence.blog.hu/api/trackback/id/tr456769047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása